måndag 21 december 2015

Att klä granen

Och så var granen inne i huset.
En fin pytteliten tät gran. Granen kan inte vara så hög när man har 2,10m i takhöjd och julstjärnan också ska få plats. Men jag som är ganska liten själv var glad för det för jag nåde ju att klä över hela granen.

Blev en ganska kaotiskt gran iår, den är fylld av pynt av alla dess former, allt från mina och min lillebrors egengjorda pynt från när vi var små, pynt från när mamma var liten och så lite nya kulor från IKEA och HM Home. 
Julstjärnan på toppen har min lillebror gjort och den går under benämningen "heavy metal-stjärnan" för den ser ut som den är gjord av taggtråd, ett MÅSTE på familjens julgran.

De första paketen ligger också på sin plats, men har en del kvar att slå in och fylla på med. Ä alltid så överambitiös med paketinslagningen. Har alltid som mål att de ska vara alldeles picture-perfect!

Min sambo sa att årets gran var den finaste han nånsin haft och jag är benägen att hålla med.



JULGRANAR TIDIGARE ÅR:
Tidigare har jag velat haft "amerikaniserade" julgranar, Allt matchar och överflöd. Lite tvärtom från i år alltså. 
 Granen för 3 år sedan fick i rött och guld. Första julen med Bobby, lille palten 7 månader (flyttade till mig när han var 6 månader gammal), men redan då en ENORM katt. Han är 3,5 år nu och skogisar slutar växa när de är 5 år gamla, jag hoppas han inte växer mer för han är stor som en hund redan.
För 2 år sen såg den ut så här, guld, guld, guld och mer guld!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar